måndag 16 maj 2011

Vårteckensutmaning den tolfte måndagen

Ja, då var det måndag igen och måndag betyder vårteckensutmaning. Eftersom det har regnat nästan konstant sedan i torsdags så är motivationen inte på topp för att leta vårtecken (fast man behöver ju inte leta längre för det växer och blommar för fullt) i trädgården, men några små bilder fick jag ihop trots regndroppar som föll från himlen.

Jag har varit på utbildning hela dagen, haft en riktigt trevlig dag måste jag säga. Vi var 8 glada elever från 4 olika länder och det roliga är att 6 av dem har jag träffat på i tidigare sammanhang (eller på annat sätt haft något typ av samröre) trots att vi är över 47 000 anställda. Jag har ju jobbat på två av koncernens tre affärsområden så jag har lyckats samla på mig en drös namn och ansikten.

Har hunnit med ännu en tänkt shoppingrunda nu på kvällningen, kom hem tomhänta även denna gång (om man bortser från sonens korv med bröd på det blågula varuhuset). Varför är det så att när man inte har pengar så hittar man massor av saker att köpa och när man har pengar och ett hägrande projekt så finns det plötsligt ingenting som duger =(

Nu hägrar sängen, trött som bara den...




Nyplanterat i alla krukor lagomt till sonens födelsedag.
Rödvinbärsbusken börjar ta sig riktigt ordentligt och grannens hägg blommar för fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar