söndag 1 maj 2011

Utomhusprojekten får vänta till en varmare dag

Klarblå himmel och solsken kan ju lätt lura en att det är varmt och skönt ute, men jag var ut och hängde tvätten på fm och bestämde mig snabbt för att utomhusprojekten får vänta till en varmare dag. Blåser lika kallt idag som igår och vinden friskar verkligen i titt som tätt. Termometern visar på strax under 10 grader, men med vindens hjälp ska nog tvätten bli torr.

Själv valde jag att ta itu med skrubben istället för att vara ute och slipa. Har snart lyckats få in allt i skrubben i rätt ordning, ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan allt ligger utsläpat i en stor hög på golvet igen. Skulle vara roligt att veta vem som skapar detta kaos hela tiden för när jag frågar svarar alla:
"Det var inte jag!"

Har haft först pappa här på lite fika och sedan en stund senare kom mamma. Så jag har hunnit med att vara någorlunda social idag också =)



Våra utomhusprojekt just nu: ett av vagnshjulen ligger på bockar för att försöka slipa bort den gräsliga målarfärgen (vem målar ett vackert gammalt vagnshjul i grönt och gult? SKÄMS!).
Solsängarna ska slipas och målas svarta, en är redan målad men behöver ett lager färg till då den just nu ser mörkbrun ut.
De var ljusbruna när vi köpte dem på rea på IKEA för något år sedan och nu har de börjat flaga, för att matcha de övriga utemöblerna får de bli svarta istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar