tisdag 10 maj 2011

Inköp av blommor

Förra årets blomlådor på baksidan
Vill helst ut och börja plantera årets blommor NU men jag får väl ge mig till tåls till i  morgon efter jobbet
Passade på att ta en sväng förbi Plantagen idag på fm när jag ändå var i Gävle i ett annat ärende. Så nu står det 61 söta små växter i förrådet och väntar på att få komma ner i jorden. Låter mycket, men med tanke på att vi har 10 blomlådor att plantera i så blir det kanske till att köpa någon blomma till.

Har alltid beslutsångest när jag ska handla och i slutändan har jag alltid en för lite eller en för mycket av någon sort. För alla är ju så fina att jag måste ha några av varje med mig hem =)

Tror jag ska köpa några kryddor att sätta tillsammans i en kruka någonstans, hittade några söta blompinnar att sätta i krukan med de olika kryddornas namn. Fast eg är det bara dill och gräslök som går åt i vårat hus, men det var slut på skylten som det stod dill på.

Kanske blir en trädgårdsmästare av mig till slut också...eller inte.
Men jag tänker nog iaf göra ett tappert försök att  ha en liten mini kryddgård i krukform i år.
Hittade så söta små skyltar att sätta i krukan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar