måndag 11 april 2011

Sjunde måndagen med vårtecken

Det är inte bara våren som går med rasande fart, även måndagarna gör det och nu är det alltså den sjunde måndagen vi letar vårtecken i Humlebackens vårteckensutmaning.

Är inte mycket snö kvar alls nu i trädgården och i dag såg jag förra årets nyplanterade måbärshäck skymta fram i snön. Tre av de små plantorna sticker fram och de har redan små söta knoppar. Jag hoppas de klarar sig allihopa, för de fick uppleva en hård första vinter.

Några av vårens aktiviteter kan redan bockas av:
Bära fram utemöblerna √
Grillpremiär √
Kratta gräsmattan - får vänta tills nästa helg då snön ligger kvar på viss fläckar
Plantera vårblommor - tjyvstartat lite, men mitten på maj är min normala planteringstid

Blir alldelens sjuk av längtan efter sommar och värme när jag kikar på gamla inlägg från förra sommaren, åh vad jag längtar och hoppas på en härlig sommar med massor av sol och värme. Och i samma veva som snön smälter undan börjar jag skapa en att-göra-lista inne i mitt huvud. Där finns bl.a. målning av förrådet, plåttak på förrådet (och förhoppningsvis hela huset), snickrande av komposter, kapa ved inför kommande vinter, köpa och sätta in altandörr och fönster på mellansonens rum och givetvis massor av lata stunder i solstolen och grillkvällar ♥

Sommar 2011 skynda dig hit!!!!





Några av alla de vårtecken som nu börjar synas i vår trädgård. Dessa kort är tagna i lördags och redan under söndagen hade det hänt ännu mer...våren kommer med rasande fart nu =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar