lördag 30 april 2011

Silvermedalj i Träffen Cup

Våra tappra små fotbollskillar spelade sig till en silvermedalj idag, vem hade trott det när vi lämnade hemmet i morse? De började med några fumliga minuter innan de kom på hur de skulle lura in den lille runda rackaren i målnätet, men sedan gick det av bara farten. Första matchen vann de med 4-0, sedan 2-1 och 1-0, och vips var de i final och där fick de möta det andra laget från vår stad (bra utdelning med två lag från stan och båda går till final). Men här fick de 3 mål i baken inom några minuter och fast de reste sig upp och borstade av dammet så lyckades de inte reda ut det hela utan fick se sig besegrade med 6-2.

Men det är inte resultatet som räknas utan resan dit och de var verkligen duktiga i dag. Tyvärr är de bara 14 killar i laget (11 till matchstart då några var sjuka och bortresta) och att orka med 4 matcher på så lite folk är en bedrift i sig. Lillen är back och fick spela alla matcher utan avbyte, då den lilla "avbytarbänken" bara räckte till att rulla runt forwards och mittfältare.

Så just nu sitter det en nybadad, trött och öm liten kille vid datorn med ett stort skrubbsår på sitt ena knä (testa och gör en glidtackling själv på konstgräs ska ni se hur ont det gör - ajajajaj). Och nere sitter en mycket frysen och trött mamma och väntar på en varm kopp te, var visserligen en solig dag, men nordanvinden nöp bra i våra kinder och jag spenderade en stor del av dagen i bilen läsandes en bok (inte matchtid givetvis, då stod jag med de andra föräldrarna och tjoade och hejade fram våra killar). För som jag sa tidigare är inte kyla min bästa vän och idag var jag så fryssen att jag inte ens kunde dricka mitt kaffe för jag skakade så hemskt.

En stor eloge till de som anordnar Träffen Cup och alla föräldrar som ställer upp och "jobbar" under dessa dagar, det är alltid lika bra fixat och trevligt att vara där!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar