lördag 9 april 2011

Min lördag fm

Vilket underbart väder det blev idag, lite blåsigt, men en stålande, värmande sol och en knallblå himmel ♥

Tog en rejäl sovmorgon (själv lade jag mig vid 22 - så det blev 12 timmars sömn i natt) och sedan äggröra och bacon på det. Sedan drog uteaktiviteterna i gång. Jag och lillen började städa lite på baksidan, såg ut som om alla i hela området använd vår baksida till att skjuta raketer och smällare på nyårsafton. Men nu är iaf de upptinade områderna städade. Jag fick dessutom den extremt äckliga uppgiften att städa upp efter andra människors lurviga husdjur (konstigt att det är lag på att ha hundar kopplade samt att städa upp efter dem, medan katter får springa precis överallt och uträtta sina behov!!!).

När jag var klar tog jag mig en kopp kaffe i solen och njöt av att se maken, tonåringen och lillen byta till sommardäck samt tvätta bilen =)

Efter det fick jag lite ny energi och gav mig på Ölandstokarna, är säkert inte alls rätt tid på året att tukta dem, men de var så jädrans fula och dessutom vill jag inte ha dem kvar så skulle de kolavippa så gör det mig ingenting.

Har plockat fram kycklingfilé ur frysen som ska marineras och förhoppningsvis grillas på en ev grillpremiär i mon. Hade faktiskt grillpremiär samma helg förra året, då tillsammans med två kineser som var och jobbade på vårt jobb. Var betydligt mer snö kvar förra året än det är i år.



Snart är all snö borttinad från tomten =)

1 kommentar:

  1. Men Guuud, är det ETT helt år sedan??!!
    Tiden går lite för fort känns det som.

    SvaraRadera