fredag 15 april 2011

Helt plötsligt är det roligt att tvätta

I går hängde jag tvätten ute för första gången i år, och idag är det dags igen. Helt plötsligt är det roligt att tvätta och jag vill bara samla ihop allt i huset som är tvättbart och få det rent och väldoftande. Luktar så gott om tvätten när den fått torka utomhus, och det som var lite fuktigt igår kväll hängde vi inne och en underbar frisk doft spred sig i hela huset.

Säkert en övergående känsla att det är roligt att tvätta, men just nu är det så  =)

Nu ska jag ta ett glas vatten med mig ut i solen på baksidan och vila en stund från skrapandet av glasrutor. Maken var snäll att skrapa fyra (alltså 8 rutor att skrapa när man måste skrapa både fram- och baksida) av de små rutorna på det nymålade vitrinskåpet i förrgår och var dessutom snäll nog att påpeka att jag hade 20 små rutor kvar att skrapa (dvs 40!!!!!!!). Nu har jag betat av 8 (16)...bara 12 kvar då....

Tog och diskade alla klädnypor samt torkade av tvättvindan efter en hård vinter....sedan åkte första tvätten fö i år ut på torkning.
 Luktar så härligt om tvätten när den fått torka utomhus ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar