torsdag 21 april 2011

Goda grannar

Vi har verkligen härliga grannar. Alltid ett leende och glada, snälla ord. Vi ställer upp och hjälper varandra när det behövs. Precis som det borde vara, men alla har inte så.

I går när jag kom hem från jobbet stod grannen på vår gård med en "liten" påskblomma. Sånt värmer ♥

Skärtorsdag idag och jag ska jobba kortdag...blir tre timmar och sedan hemfärd. Ska plocka upp barnen för lunch och sedan mamma för lite shopping av nya balkongmöbler. Bordet hon har på balkongen orkade inte riktigt med snölasset så det har fel vinkel för att passa som ett balkongbord. Inte allt för skoj när kaffet och blommorna bara glider av bordet och kraschar i backen.

Sedan har jag en lång lista som ska betas av. Måste storhandla, köpa virke till träväggen, lasyr till väggen, en grön rund matta till ovanvåningen, en Malm byrå på IKEA, två tavelramar i svart eller träfärgade som jag får måla svart, lite plastbackar och några fler saker som jag förträngt just nu. Så nu tar hallrusten fart igen under påskhelgen och åtminstone två av sakerna på vår digra inköpslista kan bockas av. Ska bli skönt att få sista väggen på plats så vi kan ställa det ommålade vitrinskåpet på sitt rätta ställe =)



Detta vackra arrangemang med både örter och blommor samt påskpynt fick vi av våra härliga grannar igår ♥
Perfekt, för då kan jag gräva ner örterna i trädgården när de andra blommorna givit upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar