fredag 22 april 2011

GLAD PÅSK

Hoppas ni alla får en riktigt GLAD PÅSK!

Mamsen min ska jobba hela påskhelgen men Syster Yster kommer hit i kväll och grillar lite med oss.

I går var jag, lillen och min mamma hem till mormor med en påskblomma så jag har hunnit med att träffa henne under påsken också.

I morgon ska vi hem till svärmor som fyllde år i går.

Pappa ringde jag till i går och önskade Glad Påsk, och han skulle ev komma förbi oss i helgen.

Så det känns som om jag hunnit med alla mina närmaste lite grann denna påsk =)

Under dagen ska vi hinna med att såga till samt måla råsponten som ska sättas upp på ovanvåningen. Jag har även hunnit måla hyllplanen till vitrinskåpet en sista gång. Lillen och jag ska precis iväg och handla, sedan ska vi bara poa runt lite här hemma och försöka få huset i respektabelt skick till kvällen.

Malmbyrån från IKEA ligger kvar i sin kartong, får se om maken kastar sig över den eller om vi väntar tills morgondagen innan vi sätter i hop den.

Däremot hoppar jag över påskpyntet detta år, barnen har inte frågat efter påskris och kycklingar och jag har inte haft orken att ta tag i det i tid och nu känns det lite onödigt att ta fram det. Men vem behöver påskpynt för att fira påsk?? Vi firar med gott grillat och påskägg ist...går minst lika bra =)

Var något liknande detta fina arrangemang jag hade tänkt mig på köksbordet i år, men jag har inte fått tag i några bokstäver och inte heller sidenband i gult och vitt som var alternativ två. Men det kommer fler år.
Bilden är från Village

1 kommentar: