söndag 3 april 2011

Att-göra-lista hallen

Maken verkligen hatar när jag gör listor på precis allt, men nu är det så att jag gillar listor och jag behöver verkligen dessa listor för att jag själv ska komma ihåg vad som ska göras.

Så här kommer listan över hallrusten:

Sätta upp Easy Cover på alla väggar √
Trätak √
Spotlights √
Måla trätaket √
Måla golvlister √
Måla dörrfoder √
Korta av dörrfoder
Måla dörrkarmar
Sätta upp fondtapeten √
Tapetsera övriga väggar √
Svart trävägg
Lägga golv √
List mellan golv och trapp √
Taklister
3 nya dörrar
Blombräda √
Element
Måla köpmannadisken √
Måla vitrinskåpet - påbörjat
Köpa ny
    • soffa
    • soffbord
    • matta
    • byrå/tvbänk
    • tv
Här går man runt och tror att det inte ska bli så dyrt och att det inte är så mycket att göra...men OJ vad fel vi hade. Men det blir ju såååå bra =)

Men någon sneakpeak blir det inte ännu, för herre gud hur det ser ut just nu. Vitrinskåpet har jag påbörjat målningen på idag så därför står det vin- och ölglas utspridda lite överallt. Sedan har jag påbörjat urrensningen av alla de saker vi hade i köpmannadisken samt ett annat skåp som fick flytta hem till min mamma. Tänk vad mycket man samlar på sig, mycket skräp men även saker, bilder, minnen som man inte vill leva utan. Hittade ett fint litet brev från en barndomsvän och som av en slump hittade hon till min blogg idag ♥

Annars har det varit mycket familjeliv idag, först var mamma här (tack för de vackra tulpanerna och den goda tårtan) och fikade med oss och sedan kom Syster Yster hit på lite middag och lördagsmys på soffan ♥


Så här krispiga och fina är tulpanerna nere på köksbordet just nu.
Inte världens bästa tillfälle att knäppa bra bilder på när det är natt och mörkt, men i morgon bitti har de slagit ut mera och
det var just nu som de var som vackrast.
Mamsen känner sin dotter så hon gav mig vita tulpaner ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar