tisdag 12 april 2011

After Work på Högbo Brukshotell

I kväll ska vi på avdelningen tillsammans med en inhyrd konsultfirma ha lite After Work på Högbo Brukshotell. Hotellet ligger otroligt vackert på det gamla bruket i Högbo med närhet till spa, bad, golfbana, mingolf och massor av vacker natur.

Maten håller väldigt hög klass och de har blivit utnämnd som Gävleborgs enda restaurang i klassen "mycket god klass" i den prestigefyllda restaurangguiden "White Guide". Nu är det ju inte riktigt sådan mat som jag tycker är speciellt god, för mycket lullull för min del. Men jag har iaf kollat ut en kycklingrätt som säkerligen ska slinka ner från den fantasifyllda menyn.

Jag har själv aldrig sovit på hotellet, men vi har ofta folk genom jobbet som bor där och de är väldigt nöjda med allt. Enda negativa ska väl kanske vara att det ligger lite offside, men det gör ju oftast sånna här fina hotell och herrgårdar.

De är för övrigt känt för sin dignande dessertbuffé, många människor åker alltså hit enbart för att äta från dessertbordet. Bl.a. Måns Zelmerlöw har satt gaddarna i deras efterrättsbord och han skrev så här i sin blogg den 8 augusti 2009:

Efterrättsbuffé..pust..

Det här är något av det sjukaste! Hittills har jag satt i mig:

En smultroncrème
Två cheesecakes
En crème brulée
Två kulor hallonsorbet
En kula hjortronsorbet
En espressotryffel
En pistageparfait


Samt en hel del choklad

Är det okej om jag skippar all form av dans ikväll?


Vi är i Sandviken och har idag både badat och spelat golf. Högbo GK är en grym bana.

Nu ska jag försöka värma upp. Tråkigt bara att min mage är i vägen när jag ska göra sit-ups...


Puss o kram skumbanan (har jag faktiskt inte ätit idag)


Upplagd av Måns Zelmerlöw kl. 18:53


Läs mer på hans blogg:
http://mzwblogg.blogspot.com/




Bilder lånade från Högbo Brukshotell

1 kommentar:

  1. Hoppas ni fick en mysig kväll.
    Kram Sofia

    SvaraRadera