söndag 6 mars 2011

Underbara sol och melodifestival

Även fast jag inte hunnit ut i den underbara solen idag så njuter jag för fullt av de solstrålar som letar sig in i huset ♥

Lär inte hinna med varken promenad eller målning idag, håller på att tvätta för fullt just nu och sedan ska jag och de två minsta grabbarna åka till min pappa och gratulera honom på födelsedagen. Efter det måste vi handla och sedan återlämna mammas bil som jag haft till låns i några dagar nu.

Blev inget takbygge igår, vi tog en ledig kväll och satt oss i soffan istället. Först Melodifestivalens Andra Chansen och sedan fastnade jag i Bridget Jones Dagbok (kan ju aldrig se den för många gånger haha).

Har inte riktigt följt melodifestivalen detta år, så jag har nog bara sett typ hälften av de bidrag som ställde upp. Men jag tycker absolut de två bästa bidragen igår gick vidare till finalen (önskade dock det hade varit tre bidrag för Pernilla Andersson var grymt bra med sin Desperados). Sara Vargas låt är ju bara så underbart sorglig och vacker (ingen vinnarlåt i den stora finalen - men en grymt bra svensk låt!). The Moniker har en låt som påminner väldigt mycket om Mikas trallvänliga, glada låtar - en refräng som etsat sig fast på hjärnan helt klart och en av de melodifestivallåtar som spelas mest på radion just nu. Nicke Borg och hans Leaving Home är även den en av mina favoritlåtar.

Dannys bidrag såg jag inte den lördag den gick vidare men man hör den ju hela tiden på radion och i början var jag inte riktigt överrens med den, men den växer i mina öron och jag antar att den låten samt Eric Saades har en stor chans att vinna finalen.

En låt som av någon konstig anledning inte gick vidare ens till andra chansen var Like Suicide med Christian Walz. En superbra låt som kommer att spelas sönder och samman i radion under våren (den spelas redan för fullt). Förvånande även att Sebastian och hans låt No One Else Could inte heller gick vidare. Gillade även Melody Clubs The Hunter som inte heller tog sig vidare.

Men eg ger jag blanka f*n i vem som vinner och vem som kommer sist, för jag lyssnar iaf på de låtar som jag gillar!

Jag har ju två favoriter från förra året som varken kom till final eller knappt spelas på radion, men i min mobil går de varmt...det är Crucified Barbara och Pain of Salvation.




Är såååå härligt när solen skiner in med full kraft genom köksfönstren.
Önskar jag kunde hitta en snygg liten skänk eller skåp som kunde ersätta vinhyllan i furu som står i köket just nu.
Måste nog ta tag i tankegången om att bygga ett eget skåp av stommar till köksskåp från IKEA (så var vår första tanke och sedan rann den bara ut i sanden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar