måndag 14 mars 2011

Tredje måndagen med vårtecken

Då var det dags för den tredje måndagen i Humlebackens vårteckensutmaning. Och nu börjar även vi i södra Norrland se vårtecken i all snö som fortfarande ligger kvar.

Har legat nerbäddad hela dagen i ett rejält migränanfall och varje gång jag vaknat till liv har jag hört fåglar som kvittrar och vatten som rinner i rännilar från taket - mer vår än så kan det knappt bli ♥

Nu ska jag ta och försöka fixa till mig lite och åka till frissan, har inte klippt mig sedan i maj förra året så det är verkligen på tiden. Huvudvärken har visserligen inte givit med sig helt, men det är bara att bita ihop. Dessutom är kanske lite huvudmassage bra just nu =)

Vårtecken 13/3 2011:
1. Vårens första lökar har trängt sig genom marken, visserligen under luftvärmepumpen som snabbat på utveckligen genom att blåsa varmluft...men ändå =)
2. Det som göms i snö kommer fram i tö - makens rustobjekt i form av Kronans cykel har legat djupt begravd hela vintern, men nu börjar den komma upp i snömassorna.
3. Fikahörnet bakom förrådet har verkligen tinat fram, får mig att fundera hur taskigt isolerat vår sovrumsvägg är. Men något fika undviker vi nog tills dess att taket ovanför är tomt på snö och is...sen är det bara att sätta sig i lä och njuta av solens strålar.
4. Vårt älskade uterum kommer äntligen till användning. Har haft värmen avstängd under den stränga vintern, men nu värmer solen upp det till 22-23 grader under dagtid. Älskar att sitta här ute och njuta av värmen, en kopp kaffe och en bra bok ♥

1 kommentar:

  1. Det dröjer förhoppningsvis inte så länge innan du kan cykla iväg på den där cykeln. :D

    Vårtecknen lurar lite överallt bara man letar, eller hur?

    SvaraRadera