tisdag 8 mars 2011

Swedish Grace

Nog för att jag gillar att läsa, men numera köper jag sällan böcker. Och när jag köper böcker blir det oftast pocket så de ska vara lätta att ta med sig till solstolen eller på semester. Men jag kunde bara inte motstå detta erbjudande från Bonniers Bokklubb. Två böcker, en serveringsskål och sex skålar från Rörstrands serie Swedish Grace för bara 61 kr.

Visserligen måste jag köpa tre böcker under sex månaders tid, men det blir inte spec svårt för jag går bara och väntar på att två böcker jag gärna vill läsa ska släppas till försäljning. 

Har aldrig läst någonting av Björn Ranelid, så det ska bli spännande =)

Och Per Morbergs matlagning har vi väl alla hört talas om, ska ta och kika i denna kokbok till helgen och se om det finns någon inspiration att hämta.

Ett hett boktips är annars Carin Gerhardsens Hammarbyserie, just nu finns tre böcker i denna serie (den fjärde släpps till sommaren...åhhh vad långt det är dit just nu) Pepparkakshuset, Mamma Pappa Barn samt Vyssan Lull. Det tog mig en vecka att läsa alla tre böckerna och då har jag ändå bara en liten stund varje kväll att läsa på. Det går liksom inte att släppa ifrån sig böckerna, man vill bara fortsätta att läsa.



Två nya böcker, en serveringsskål och 6 st skålar från Swedish Grace låg i paketet jag hämtade på posten i söndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar