tisdag 1 mars 2011

Härlig tisdagsbild i mina ögon

Nej, vi har inte startat hästuppfödning och ska träna hästarna i cavaletti...det är ju våra 201 lpm takpanel som ligger där. En del kanske upplever det stressande att ha en massa virke ligga genom hela vardagsrummet och hallen, men inte jag. Mycket kan jag bli stressad av, men det här betyder ju bara att nu är vi på G. Kommer att dröja ett tag innan all panel sitter där de ska, men det är inget problem...känns jobbigare om man inte skulle ha dem där.

Barnen och mannen sover, själv ska jag pysa till jobbet, långdag som avslutas på HK mellan 17-20 för att köra en gemensam första bokning av "parkerade dokument" (vilket betyder att man bokar alla de fakturor som inte är attesterade och konterade i systemet ännu).

Så någon målning lär det inte bli idag, får nog vänta ända tills helgen...trist att bara ha två dagar i veckan att jobba på rusten, men så är det när de andra dagarna går åt till jobb och bokslut.

En del (eller säkerligen ganska många) skulle tycka det är enormt uppstressande och irriterande att ha en massa takpanel
ligga i halva huset, men jag tycker det är en skön känsla av att veta att vi är på G.
Visserligen lång väg kvar innan den är helt på plats, men en god bit på väg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar