lördag 12 februari 2011

Vinkyl

Jag är verkligen ingen stor vindrickare, lyckas jag få i mig ett glas på en kväll är det ganska bra jobbat från min sida. Men jag tycker om att köpa vin och att ha vin hemma. Är ju alltid bara att ha vin hemma, både om man får främmande och om man ska ge bort. Fast jag har lite separationsångest när det gäller att skiljas från våra vinflaskor, så oftast köper jag nya och ger bort dem ist.

Känns som om varje vinflaska har en liten historia bakom sig, många av dem har vi köpt på någon av våra resor, en del har vi fått i gåva från någon. Och då har jag inte hjärta att varken öppna flaskan eller ge bort den.

Har precis städat våra vinhyllor och jag her en drös röda viner från 1991 och framåt som jag absolut inte kan skilja mig från. Däremot skulle jag vilja ha en riktigt snygg vinkyl att förvara dem i. Vet inte riktigt var jag ska få plats med denna vinkyl, men någongång hoppas jag att vi löser det och att vinerna får flytta in i rätt temperatur.


Vill också ha en snygg, inbygd vinkyl i vårt kök.
Den översta bilden är från Perfect inredning
och de två nedersta från Sköna Hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar