måndag 28 februari 2011

Vårteckensutmaning del 1 - Vårpiffat i köket

Humlebackens vårteckensutmaning startar idag.

De senaste dagarna har faktiskt bjudit på plusgrader dagtid, men det är liiiiite svårt att se våren riktigt än. Men inomhus är det desto mer vår, vårgardinerna är på plats och lite mer våriga färger har tagits fram i form av kuddar och ljusstakar.

Ännu mer vårigt blev det igår när maken och tonåringen bytte bord mellan uterum och kök. Nu är det hur ljust och fint som helst i köket =)

Har varit ledig från jobbet idag, men endast hunnit spenderat en timme i hemmet. Började förmiddagen med ett inbokat läkarbesök i Gävle med mig själv för att direkt jag kommit hem åka dit igen, denna gång med ena sonen. Efter det blev det en rundtur på Bygg Max, K-Rauta och slutligen Jula för att köpa allt som stod på vår bygglista. Med släpvagn och 200 lpm panel (i 5 m längder) skumpandes därbak åkte vi hemåt för att bli ståendes i jordens bilkö, hade skett en bilolycka på motorvägen i norrgående riktning så trafiken leddes om.

5 minuter försenad släntrade jag in på Annas Topp till Tå för att få 45 minuters stresshantering i form av frans- och ögonbrynsfärgning. Är något jag unnar mig var 6-8 vecka och jag njuter av varje sekund, inklusive plockningen av ögonbrynen. Är så skönt att bara ligga där i lugn och ro och bli ompysslad ♥

Avslutade kvällen med lite fika hos en kär gammal vän, blev en rätt så lång fika men vi träffas inte så ofta så då krävs det 4 timmar för att komma på banan igan =)





Vårpiffat i köket (och takdropp utanför fönstret), närmare våren än så här kommer vi inte i dessa breddgrader ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar