söndag 20 februari 2011

Stekta mackor

Häromkvällen lagade jag kvällis till barnen, de var väääääldigt skeptiska när jag frågade om de ville ha stekta mackor, men efter viss övertalning gick de med på att åtminstone smaka. De tyckte det var smarrigt alla tre och lillen undrade storögt var jag lärt mig laga dessa goda mackor haha

När jag var yngre åt jag ofta stekta mackor till kvällis, men efter att ha fött tre barn och dessutom passerat 30 strecket så kan man INTE äta stekta mackor spec ofta.

Tonåringen vill ha stekta mackor varje kväll nu, så jag tror det får slinka ner en i min mage idag också =)

Ingredienser:
2 limpskivor eller formfranska
3 ostskivor
1 ägg
1 skiva skinka
Smörgåsgurka
Smör till stekning

Gör så här:
1. Smält smör i stekpannan och lägg i en limpskiva samt skinkan, vänd några gånger så de får fin färg.
2. Lägg limpskivan på en tallrik och lägg en av ostskivorna på.
3. Lägg skinkan ovanpå osten och sedan ytterligare en ostskiva
4. Stek ägget och lägg det ovanpå osten.
5. Stek den sista limpskivan samt smörgåsgurkan.
6. Lägg hälften av smörgåsgurkan på ägget, sedan på med limpskivan och avsluta med en ostskiva samt resterande av smörgåsgurkan.
7. Bara att äta och njuta
(men räkna för GUDS SKULL INTE kalorierna) 


Stekta mackor, en riktigt onyttig men underbart god kvällsmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar