tisdag 8 februari 2011

Sjuklingar

I går jobbade jag hemifrån (idag likaså), är rätt så krassliga hela bunten. Ont i halsen, huvudet, kroppen, hängiga, sura och allmänt irriterade...inte direkt tjo och tjim här inte.

Nackdelen med att sitta hemma och jobba är att datorn är segare än normalt (och den är inte direkt kvicktänkt i normala fall heller) men fördelen är att man kan jobba relativt ostört och man kan dessutom disponera sin tid på ett helt annat sätt. 

Så jag fick massor gjort igår och jag slog även till med att laga helgmat mitt på en måndag. Funkade ju perfekt när jag kunde förbereda och ställa in steken i ugnen på min normala jobbartid. Och istället kunde jag jobba medans maten lagade sig själv i ugnen =)

Fick bli skinkstek i stekpåse (ca 1,5 timme i 200 grader) med massor av morötter och goda kryddor. Till det gjorde jag ugnsrostade rotfrukter (ca 40 minuter i ugnen, rör om då och då), är bara att blanda hejvilt av det man har i kylen så i går fick det bli potatis, morötter, palsternacka, purjolök och vitlök. 

DEt var mina 2 kg viktminskning från föregående vecka det...åt så magen stod rakt ut...men gott var det =) 

Jag är en riktigt kött och grönsaks/rotfruktsmänniska
I går fick det bli helgmiddag mitt på en måndag ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar