fredag 11 februari 2011

Plåster på såren

Dagen började verkligen inte bra, skulle ha hållt mig till häst och släde som jag funderade på i morse. Tog mig 20 minuter att få bilen från garaget och ut på vägen. Körde fast hela tiden och var tvungen att skotta mig fram. Kommer till jobbet och min parkering är inte skottad där heller, chansar att åka bort till kontoret men där var alla rutor fulla. Åker tillbaka till min parkering och ser andra bilar åka in så jag gjorde detsamma. Gick ju jättebra att köra in i bilspåren av de andra, men så fastnar första bilen, andra bilen, tredje bilen och så fastnar jag.

Tog mig tjugo minuter till innan jag kom loss från parkeringen och ut på vägen igen. Ringer receptionen på jobbet och får låna en av kollegornas ruta som smart nog lämnat sin bil hemma idag. Kommer in på jobbet vääääldigt försenad och med jeansen dyngsura upp ovanför knäna. Chefen tittar på mig och funderar om jag inte borde åka hem och byta byxor så jag inte blir sjuk och jag meddelar honom att just nu kör jag inte bilen en meter.

Så där satt jag hela fm med blöta byxor, fryssen och eländig. Efter lunchen åkte jag hem och fick äntligen ta av mig mina blöta byxor. Sedan parkerade jag mig i mysbyxor vid köksbordet och jobbade de återstående fyra timmarna hemifrån.

Hittade en trisslott och tre tialotter jag köpte i lördags, skrapade och det var vinst på alla lotterna. Inte mkt pengar men iaf en dubblering av insatsen. Lite plåster på såren efter allt slit jag haft med snön idag.

Nu ska jag tända lite ljus och sedan bänka mig framför Let´s Dance och en varm, sprakande kamin ♥


Nu är det fredagsmys ♥
Och där ingår massor av tända ljus, bla i våra fina Kivi lyktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar