måndag 14 februari 2011

Kusmi Tea

Blev så glad häromdagen när jag hittade Kusmi Tea på Lotus Mat & Café i Gävle, har varit på jakt efter det ett tag men i min lilla stad hittar man inte sånt här (iaf har jag inte lyckats hitta det).

Dessa sorter fick följa med hem denna gång, den sistnämnda fick jag en tepåse gratis för att prova på =)
Christmas Green Tea - Green China tea with scents of orange, almond, rose, vanilla and spices.
Spicy Chocolate - Black China Tea with scents of chocolate and spices.
Anastasia - Russian blend of China and Ceylon teas with scents of bergamot, lemon, lime and orange blossom.
Green St Petersburg - Green China tea with scents of citrus fruits, red fruits, vanilla and caramel.
Ginger Lemon Green Tea - Green tea from China flavoured with natural essences of lemon and ginger.

Lillen blev förtjust i både Anastasia och St Petersburg (även mina favoriter) och då han behöver pysslas om lite extra en dag som denna så ska jag nog ta och göra i ordning lite te till oss båda =)

Blev en tripp till tandläkaren med hans mun idag, känns lite bättre nu när både en tandsköterska och en tandläkare har klämt och känt på hans käke och mun. Var tydligen en rejäl smäll han fick , tandläkaren sa att hade det varit en vuxen så hade den personen antagligen legat på akutmottagningen, men barn är både tåliga och mjuka så hans käke höll. Svullen och öm och med sina lösa tänder snäppet lösare kommer han att återhämta sig om ca en vecka.

Han hade tydligen tagit stöd med händerna på två skolbänkar, lyft upp sig med armarna och svingat benen fram och tilbaka i luften, antagligen gled bänkarna isär och han ramlade och slog vänster käke i kanten på ena skolbänken (därav såret). Sedan slog han i käken/huvudet i golvet när han landade. Eftersom han själv inte minns händelsen tuppade han nog av när han slog i bänkskivan.

En liten tröst för honom är att hans nya mobil kom igår (som han har väntat, fick fel mobil levererad i första paketet som kom i förra veckan), nu är de oskiljaktiga vänner. Nu vill ju givetvis mellansonen ha en ny mobil, och eftersom de får betala själv för att lösa ut den gamla mobilen så tycker jag det är helt ok att han också får en. Själv dras jag med min odugliga Nokia E52 (min har endast varit på lagning 1 gång, chefens mobil har varit på lagning tre gånger...tjohooo snacka om dålig kvalitet).

Tedags ♥



Fem sorters Kusmi Tea fick följa med mig hem häromdagen.
Ska bli spännande att provsmaka då jag endast testat två av sorterna tidigare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar