söndag 13 februari 2011

Körde bil med endast tre rullande hjul

Jaha, då var även denna helg till ända.

Har inte haft mycket för oss denna helg, mest tagit det lugnt och laddat batterierna inför nästa vecka.
Städade och plockade lite igår, sedan kom gumsan på besök. Roligt, för det var verkligen länge sedan vi sågs sist ♥

Skulle precis inta soffan på lördagkväll när mamma ringde, hennes bil stod bokstavligen fastfrysen på hennes jobb. På båda framhjulen hade bromsarna frysit fast, så de rullade inte en mm. Efter lite joxande fick vi ena hjulet att rulla och maken fick äran att köra bilen till vårt garage för upptining. Såg både lustigt och otäckt ut när han åkte iväg med tre rullande hjul och ett glidandes på isen. Men när han stötte på första asfaltsbiten ruckades däcket tillbaka till sitt normala jag och alla däckerna snurrade så fint.

I dag har vi slöat hela fm och framåt em lämnade vi tillbaka mammas bil och sedan for vi till Coop bygg för att köpa grundfärg och skruv. Blev en låda grundad och en regel uppskruvad innan vi båda gav upp för dagen (gick inte riktigt som vi tänkt oss med skruvarna och bitsen, så vi la ner projektet för denna vecka).

Vi får ta tag i takprojektet i nästa vecka ist. Och jag ska leta fram rollen och kasta mig över resten av lådorna och skåpluckorna innan jag ger mig på själva köpmannadisken. Maken hittde på våra gamla knoppar till köksskåpen som verkar passa jättebra till köpmannadisken när den blir vit och fin =)


Lillen fick en mysig succulent i present av sin mormor, men eftersom han har så stökigt på sitt rum just nu
(mammans och pappans fel som lastat in allt från hallen under rusten i hans lilla rum) så den får bo i köket.
Och den passar så bra där så jag kanske blir tvungen att köpa en annan blomma till honom sen ist =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar