fredag 18 februari 2011

En fredag full med dans

Har haft en fredag full med aktiviteter, började dagen på råvarugården med ännu ett projektmöte. Därifrån tog jag en rask promenad på 15 minuter tillbaka till jobbet för att äta min mumsiga räksallad till lunch. Chefen hade som tur var ändrat tiden på vårt avdelningsmöte från 13-16 för att ist vara 13.45-14.30...sånt gillar jag.

Hann jag ju faktiskt jobba lite också, inte illa =)

Jag och min ena kollega åkte till Parkbadet för att avverka vårt första pass i Afro Power. Tänkte det kunde vara kul att prova på men det blev första och enda gången. Inte för att instruktören var dålig på något sätt och vis, utan för att jag tom var sämre än jag hade förväntat mig. Är ju inte min cup of tea det här med smidighet och motorik. Stel som en pinne, osmidig, långsam, oböjbar, noll taktkänsla, klumpig, you name it...det är jag i ett nötskal.

Hur i hela fridens namn kan folk rulla på höfterna i en takt och gå i en annan takt???

 Helt obegripligt för mig! Jag kan rulla på höfterna och skaka på min rumpa (fast inte ens i närheten av samma tempo som instruktören) när jag står still. Men när man ska rulla höfterna samtidigt som man hoppar framåt, bakåt och i sidled och till det också flaxa med armarna...då är jag lost.

Jag har ju stora problem med ett vanligt aerobicpass då jag har problem att koordinera armar och ben samtidigt, det är var som ett aerobicpass fast nu skulle helt plötsligt höfterna och rumpan leva sitt eget liv.

Men ett bra träningspass var det helt klart, lagomt svettiga var vi och jag känner redan nu att ryggmusklerna börjar värka. Värst var det med axlarna och nacken som redan under början av passet knorrade rejält...jag är liksom inte bygd för detta.

Så här står det att läsa på Parkbadets sida om just AFRO POWER:
En kraftfull, rolig och rytmisk träning med stora enkla rörelser till rytmisk musik. Du tränar din kondition, rörlighet och styrka i ett och samma pass.

På måndag ska jag ge mig på ett annat pass, något som eg inte är svårt men bara så ofantligt TRÅKIGT och JOBBIGT att jag vill gråta bara jag tänker på det, men som fettförbränning är det perfekt...och just nu är det det jag behöver. Jag ska gå på ett spinningpass, men jag är inte dummare än att jag väljer det kortaste passet. 20 minuter spinning och 30 minuter core. Ska pina mig genom dessa 20 minuter på cykel och även försöka lägga in ännu ett kortare pass spinning i veckan och allt eftersom konditionen kommer kan jag ta de långa passen ist.

BEACH 2011 HERE  I COME!

Bättre trivdes jag i soffan framför Let's Dance, blir lika imponerad varje vecka av det otroligt duktiga icke-dansarna. Känns som om det är tre par som är väldigt mycket bättre än de andra. Kvällens program fick ett lite extra plus med liveframträdandet av Orup, den mannen kan ju verkligen sjunga. Och vilka härlig låtar han gjort i sina dagar. Visserligen var låtarna specialanpassade för att passa till danserna, men man skulle kunna tro att de var skrivna för att passa rumba och quick-step =)

Oj, nu ropar visst soffan efter mig och min ömma rygg...måste nog kila ner och krypa in under filten och mysa lite...

Fredagsmys - me like ♥



Oj, någon har visst inte bytt sovrumsgardiner sedan i julas...undra vem det kan vara.
Givetvis finns det en tanke med det hela, den stackars vita amaryllisen som inte har vett att sluta blomma måste ju ha sällskap av sina kusiner på gardinerna.
(eller så handlar det helt och hållet om lathet från min sida, har inte direkt varit min prio 1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar