lördag 1 januari 2011

Vilken rysare det blev

Blev en svettig nyårskväll i soffan för min del, och med facit på hand var det ju en grymt bra match. Men jag gillar inte när det blir så där spännande att man knappt törs titta på tvn, gillar bättre när de glänser och briljerar och leder stort. Vet inte varför jag har en sådan hang up på just småkronorna, för jag tycker inte alls att seniorhockey är lika intressant. Men de är så hungriga och de krigar till sista blodsdroppe, spelet svänger fort, misstag sker för att i nästa sekund briljera stort. De är killar som kämpar i gränsen mellan att vara junior och senior, de har fortfarande mycket att lära men har även med sig mycket i bagaget och ALLA vill verkligen visa vad de kan och att de förtjänar en plats i elitserien och i vissa fall NHL.

Matchen igår var riktigt dramatiskt, underhållning på högsta nivå, som slutade med straffar och seger för Sverige (senast Kanada förlorade en match var även det mot Sverige , 29/12-07). Nu återstår semifinal mot antingen Finland eller Ryssland. Vinsten över Kanada innebär att chansen för en , ur amerikanska ögon, "drömfinal" mellan Kanada och USA är borta, då Kanada först möter Schweiz i kvartsfinal för att sedan möta USA i semi (för jag utgår från att de vinner mot Schweiz). Kanske upprepas 2008 ännu en gång, med Sverige mot Kanada i finalen och denna gång är det vår tur att vinna! (det vore ju min drömfinal)

HEJA SVERIGE!

Bild lånad från aftonbladet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar