tisdag 11 januari 2011

Tisdag och dags för årets första pass på gymet

Även om jag försöker träna hemma med mitt ryggprogram och pilatesboll kan det vara välbehövligt att gå til gymet och träna lite andra muskelgrupper också. Förra veckan hanns inte gymet med då det var massor av jobb med årsbokslutet samt att jag valde att äta lunch med en tidigare kollega. Men idag är det premiär för 2011.

Så fort snön smält bort och klimatet blivit lite bättre ska jag leta mig ut på promenader och förhoppningsvis kunna väva in ett eller annat löpsteg (har lovat mig själv att ta tag i ett problem jag dragit på i flera år nu, tror jag lider av ansträngningsastma vilket suger rejält när jag försöker träna. Förstår att det är jobbigt med andningen när man är otränad, men även då jag sprang 3 mil i veckan hade jag fullt sjå att få luft). Måste komma i form om jag ska orka med mitt stillasittande jobb som verkligen tär på min högra axel, rygg och höft.

Är lite roligt när man kommer till insikt med vissa saker, tex när familjen för något år sedan bestämde sig för att börja åka slalom och även gjorde det många gånger den vintern. Jag hade jätteproblem med att svänga åt ett håll, det andra gick jättebra. Trodde det var något fel på min motorik så jag sa liksom ingenting om det, men det var ju inte speciellt kul att åka när det var jobbigt och nästan gjorde ont. Nu vet jag ju att det beror på min bråkiga höft, jag har ju jättedålig rörlighet i ena höften och hela den sidan.

Tänk att jag skulle vänta så många år innan jag tog reda på det...dumt av mig! Så därför tänker jag inte göra samma sak med andningen, om jag har problem med ansträngningsastma finns det ju faktiskt hjälp att få!

Nä, nu måste jag sätta lite fart på barnen, första skoldagen idag (stackars små). Är bara en som inte hunnit in i duschen så nu blir det blåslampa på!

Hej å hå...kämpa på...mot Beach 2011 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar