måndag 31 januari 2011

Sista dagen i januari

Var tar alla dessa dagar vägen? Det har redan gått 30 dagar på det nya året och i morgon är det februari.

Månadsslut = bokslut för min del. Ligger jättelångt efter på jobbet men jag har verkligen inte haft orken att jobba i kapp under helgen. Får bita i det sura äpplet och jobba lite extra i veckan istället.

I går gjorde vi ett litet ryck med hallrusten igen, nu åkte listen och tapeten på väggen i trappen ner. Problemet är alla de möbler vi har står däruppe som vi inte längre vill ha kvar. De är liksom i vägen hela tiden...

Måste försöka tjata på möblerna på någon som behöver dem, har två datorbord, fem cd-hyllor, en stereobänk, en "tjock"-TV, två låga Billyhyllor med dörrar samt en soffa som ska ut på Blocket (hur svårt ska det vara att få tummen ur?). Tror jag ska sätta mannen på att fota lite idag så får jag ta tag i annonsen när jag kommer hem från jobbet ikväll.

Men först...jobba, jobba, jobba...



Keramikfatet vi köpte i Marrakech fungerar utmärkt som fruktfat i vardagsrummet.
Maken ville eg ha ett fat i brunt och rosa, men det fanns bara i den största storleken och då fick det bli en i blått ist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar