fredag 14 januari 2011

Sällan har en fredag varit mer efterlängtad

I går jobbade jag från 08.30 till 15.15 nonstop, lunchen fick ryka all världens väg. Var en jättesnabbis till sjukgymnasten, han knäckte till ryggen rejält (både på det vanliga stället och en jättejobbig punkt lite högre upp, tog honom fyra hårda tryckningar innan kotan äntligen gav med sig), och sen full fart till jobbet igen. Hem vid 17.30 för att sätta mig vid köksbordet och jobba. Där satt jag till 23.30 - och det värsta är att jag är iaf inte färdig med rapportjä*eln som ska in idag (senast 24.00 visserligen så jag har ju hela dagen på mig).

Är verkligen bara en massa strul på jobbet just nu, var ingen lätt årsskarv att ta sig över för vår del. Är mycket som kan tokigt när så många olika system ska förstå att det är nytt år med nya siffror.

Men nu är det iaf fredag och även om dagen kanske blir lång så får jag sova i två hela dagar sedan - tror det är precis det jag ska göra. Vem har bestämt att man måste vara aktiv på helgen, det mesta går väl att skötas in från sängen eller?

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker, blev en natt på Arlandastad också så vi slipper jäkta iväg på lördag morgon. Hotellet i Marrakech är bokat så nu återstår bara packning och storhandling så barnen och barnvakterna klarar sig medan vi är borta. Längtar rätt så mycket just nu...


Även om det inte är tillräckligt varmt för ett dopp när vi kommer till Marocko kanman iaf passa på att njuta på en solstol vid poolen på vårt hotell
Bilder är lånade från hotels.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar