lördag 8 januari 2011

Min lördag

Hittills har lördagen gått åt till att småplocka samt hämta ved.

Mamma kom förbi en stund på lite fika och nu ska jag göra mig redo för att fortsätta rustprojektet på ovanvåningen.
Fick inte tag i någon grundfärg igår, så ist för att måla lister som jag tänkt får jag ta och börja skrapa bort tapetskarvar så vi får en jämn och fin vägg att tapetsera på.

Hej å hå jobba på...


Sedan vi blev husägare är dessa bockar en av våra bästa vänner, är flitigt använda både till målning av fasadvirke, vindskivor, lister, foder, stuprännor, ledstänger, staketstolpar och mycket mera. Tittar man noga på dem så syns det klart att det är vitt, rött, grått och svart som är färgerna hemma hos oss.
I torsdags påbörjade jag jobbet med att riva loss alla lister i hallen uppe (då kommer ännu ett välanvänt hjälpmedel fram - kofoten), nu ska jag klura på hur vi bäst täpper för hålet i väggen utan att behöva byta hela gipsskivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar