måndag 17 januari 2011

Jobbar hemifrån idag

Tog mig lite sovmorgon i morse när jag ändå skulle jobba hemifrån, men vaknade av ett jättebrak när snön föll av uterumstaket. Nu är sikten något begränsad ut genom de stora glaspartierna kan jag lova. Men taket är glänsande rent och fint.

Varnade barnen om den extrema halkan när de skulle gå till skolan i morse, och nog var det halt alltid. När jag hämtade tidningen passade jag på att salta men det var likförbaskat en curlingbana utanför när jag gick ut och hämtade posten.

Någon som vill spela curling med mig kanske? Inte brevbäraren iaf, för hon såg helt slut ut när hon halkandes drog cykeln förbi här utanför.

Nä, kanske man ska ta och streta vidare med förberedelserna inför morgondagens workshop


Den sade bara kaboom i morse så föll all snö på uterumstaket ner, bara tre tak kvar...

Gick för att hämta posten och märkte att vi hade en alldelens egen curlingbana utanför...

Någon som vill spela curling med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar