söndag 30 januari 2011

Inspirationsbok

Har länge haft planer på att sätta in alla de bilder som inspirerar mig i en alldelens egen inspirationsbok, och äntligen har jag kommit igång =)

Jag spar tidningar på hög i vardagsrummet, i sovrummet och i skrubben bara för att jag inte klarar av att kasta bort dem. En del har jag satt post-it lappar i för att jag ska hitta tillbaka till den där sidan där jag hittat något riktigt fint eller inspirerande. Andra tidningar tror jag när jag lägger den åt sidan att jag minsann ska komma ihåg att just den där bilden fanns i just den där tidningen (hmmm, hur bra fungerar det när man har ett skrumpet russin till hjärna?).

Fina bilder jag hittar på internet spar jag i mappar på datorn eller lägger dem i min blogg och på så sätt finns de där att titta på precis när jag vill. Tanken är att det ska bli samma sak med de bilder jag hittar i tidningar.

Eftersom jag hittar väldigt mycket inspirerande bakverk och recept titt som tätt så lutar det åt att det blir till att köpa ännu en bok att sätta bilder och recept i.

Perfekt när man har långtråkigt eller är lite nere, då kan man ta fram dessa böcker där man bara samlat saker man tycker är fina...snacka om feel-good bok =)

Äntligen har jag kommit igång med att sätta in urklipp i min inspirationsbok.
Kan vara en bra idé att spara de urklipp man vill ha kvar istället för att spara hela tidningen.
Blir mååååååånga tidningar till slut

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé! Antar att du fyllt din bok till bredden vid det här laget. Tror jag ska ta och göra något liknande själv.
    Kram Alice

    SvaraRadera