tisdag 4 januari 2011

Godissugen

Nä, småkronorna spelade ju liksom inte som jag hade tänkt mig. Vet inte vad det var med dom, för de var inte alls så där hungriga som de brukar vara. Jaja, bara att hålla tummarna för brons nu, för det är de värda.

Årsboklsut på jobbet = långa dagar. Lite allmänt strul får man räkna med som gör att varje arbetsmoment tar lite längre tid. Men jag har gjort det jag skulle göra samt påbörjat morgondagens rapport. Tur var väl det, för vi stötte givetvis på problem. Instruktionen säger klart och tydligt att man ska rapportera kundfordringarna minus förskottsinbetlningar per land. Frid och fröjd på allt utom de 8-9 länder där vi hade mer förskott än kundfordringar. För då sa systemet blankt ifrån...nej, nej...man får tydligen inte ha för mycket förskott (är ju ett av kraven vi har på oss att ta så mycket förskott som möjligt) för det går inte att rapportera med ett minus framför. Bara att vänta på hjälp från huvudkontoret i mon, för det ska gå...har alltid gått...men inte nu när jag ville vara duktig och göra klart redan kvällen innan för att slippa sitta imon kväll.

Men nu ska jag dyka isäng så jag orkar kliva upp när den envisa lilla klockan ringer imon.

Är det någon gång man är riktigt godissugen så är det i bokslutstider, man sitter still på rumpan i många, många timmar och inte har man någonting att tugga på. Tycker företaget kan införa en stooooor godisskål till ekonomiavdelningen i bokslutstider. skulle garanterat leda till både snabbare rapportering samt mer korrekta siffror haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar