torsdag 30 december 2010

Uppesittarkväll varje kväll

Verkar aldrig komma i säng numera, är som en enda stor uppesittarkväll varje kväll. I går fick jag för mig att titta på Hammaren, en isländsk kriminalserie i fyra delar, synd bara att det var del 3 jag tittade på. Det resulterade i att jag var tvungen att titta på del 1 på svt play fast klockan var jättesent. Del 2 hann jag inte se för då gav batteriet upp i datorn, hade tydligen råkat dra isär kablarna lite när jag bökade runt med datorn i sängen.

I dag är jag ledig och tanken var att jag och tonåringen skulle ha varit till optikern för linsutbildning, tydligen vill de att man ska komma dit och under 30 minuter lära sig hur man sätter i linserna samt hur man sköter dem. Jättebra idé tycker jag. Men vi kom inte iväg och fick en ny tid den 17/1. För en vecka sedan var vi dit på synundersökning vilket resulterade i två par beställda glasögon samt linser. Han var riktigt imponerad över hur bra han kunde se med glasögon på, så jag hoppas verkligen han kommer att använda dem också. Nu behöver han inte ha dem hela tiden, för eftersom han är närsynt ser han kanonbra på nära håll, men sämre på långt avstånd. Så glasögonen behöver han ha i skolan för att läsa på tavlan samt hemma när han tittar på tv.

Nu ska jag ta mig en funderare på vad vi ska äta i morgon, först tänkte jag vi kanske skulle testa något nytt och spännande. Men det kanske fungerar bra om man har vuxet folk hemma på nyårssupé, våra barn vill inte ha nya, spännande maträtter, de vill ha gamla, beprövade maträtter. Så det lutar åt att det blir något jag vet de äter till varmrätt samt något nytt och spännande till efterrätt.


Några av de julklappar och presenter jag/vi fick.
Vackra vita tulpaner av min mamma. Även den lilla söta julgruppen fick vi från min kära mor i julklapp.
Den stora frostade skålen köpte jag själv alladelens innan jul så vi skulle få plats med allt julgodis =)
Från vår älskade lilla dotter fick vi en Kosta Boda skål samt två söta små Kivi lyktor.
Tills dess att julen är bortstädad från alla skrymslen och vrår får lyktorna trängas på brickbordet, sedan ska de ut på sina rätta platser i huset igen.
Tack för alla fina julklappar och presenter!
 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar