söndag 12 december 2010

Tredje advent

Dagen är rätt så fullbokad, först lite jobb, sedan bakning och matlagning och vid tvåtiden kommer mamma och mormor hit och äter. Antar att jag får sätta mig ikväll och fortsätta jobba litegrann, måste få ihop presentationsmaterielet för ett möte jag har i morgon em.

Gårdagskvällen var helt underbart slapp och härlig. Efter att ha bakat lussekatter fixade jag i ordning en riktigt god lördagsmiddag, ugnsstekt fläskfilé, hur simpel som helst att tillaga och ändå hur god som helst. Efter middagen blev det sista delen av Så mycket bättre, kommer att sakna det programmet, har varit hur underhållande som helst att följa på lördagskvällarna. Ska bli intressant att se hur de ska kunna toppa detta gäng inför kommande år.

Avslutade kvällen med Sex and the City 2, var väl helt ok, ungefär som jag hade förväntat mig. Klart sevärd för oss som gillar serien, lite rolig ibland och lite sorgsen ibland. Är ju en fördel om man har följt dem tidigare så man vet varför de är som de är. Roligt för våran del är att även om filmen utspelar sig i Abu Dhabi, så är den faktiskt inspelad i Marrakech. Så vi njöt av de glimtar vi fick av Marrakechs souker och vackra byggnader i vetskap om att vi kommer att vara där själv om 41 dagar =)



Julen 2010 i några bilder.
Lussekatterna vi bakade igår smakade gott (säger iaf de fyra som gillar lussekatter)
De söta små tomtarna vi fick från min mamma härom året.
Julgruppen med de tre vita hyacinterna håller nu på att slå ut.
Den vita träkyrkan betyder mycket för mig, inte för att jag är det minsta lilla kyrklig av mig men min morfar har gjort den till mig och numera står den framme året om.
Tredje ljuset är nu tänt i adventsljusstaken, normalt sätt brukar ljuset brinna så det blir ett hål rakt ner men jag antar att det drar från fönstret så de har fått slagsida istället. I går föll ettan med ett brak i golvet (siffran - inte ljuset) och har nu hamnat ett snäpp längre ner än sina andra sifferkompisar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar