torsdag 16 december 2010

Skumtomtar

Idag har det varit glögg, pepparkakor, godis och julsmörgås på jobbet. Ledningsgruppen har stått utanför kontoret hela dagen (05.30-22.30) och delat ut smörgåsar samt bjudit på glögg med tilltugg. Själv hade jag turen att passera två gånger förutom när jag hämtade min smörgås så jag känner mig rätt så nöjd i glöggmagen (tog mig en liten mugg till när jag kom hem). Dagen blev ju inte sämre av den stooora godisskålen på våning 5 som jag hittade på när jag kikade in till en kollega i marknadsgänget. När han sedan glömde sitt anteckningsblock på mitt rum var jag inte sen att erbjuda mig att komma upp med den...vad gör man inte för en god liten skumtomte haha.

De valde verkligen en snöig dag att stå utomhus i, var visserligen hyfsat varmt (-1 grad) men det blåste rejält. Själv tog jag cykeln i snöyren för att hinna i tid till dagens möten, kylan och väglaget var helt ok - men snön rakt in i ögat hade jag gärna klarat mig utan. Blev sedan en rask promenda strax före nio för att ta mig till en annat hus på området där vi fick två timmars utbildning i olika betalningsvillkor, främst remburser och bankgarantier. Eftermiddagen gick till att reda ut lite div materialinköp som gått snett samt kika på lite förlängningar av valutakontrakt. De andra fick kämpa på med budgeten utan mig idag och det gjorde de med bravur. Vi har verkligen inte haft flyt med denna budget, tror allt som kan gå snett också har gjort det, men vi har löst alla problem som uppstått. Sinkar oss tidsmässigt att behöva reda ut och gå omvägar hela tiden, dessutom får man inte alltid den hjälp man behöver i tid.

Nu ska jag ta och krypa ner i fotöljen och titta på SOS Västkust samt vila min ömma rygg (sjukgymnasten gör verkligen underverk med min rygg, men den är också ständigt öm efter att han rättar till den samt övningarna på pilatesbollen varannan dag)

Känns somom risken är rätt så stor att mina hyacinter ska ha hunnit blomma över innan julen är här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar