onsdag 22 december 2010

Morden i Sandhamn

Efter några långa och mycket kalla dagar på jobbet ser jag nu fram emot fyra dagars ledighet. Vi har suttit alla fyra controllers i ett svinkallt konferensrum i tre dagar nu, igår kväll strax före 20 när jag kom hem var jag så stelfrusen att jag hade som feberfrossa. Men nu är grovjobbet klart och jag kan vara ledig med gott samvete.

Hann med att slänga ihop kokosgodis igår och idag har jag gjort vit ischoklad samt mozartkulor. Sedan blev det soffan och sista delen av "Morden i Sandhamn", filmatiseringen av Viveca Stens kriminalroman ”I de lugnaste vatten”. Ser att serien fått lite blandad kritik, men den föll mig helt i smaken. Gillar ju svenska serier och filmer och både Alexandra Rapaport och Jakob Cedergren (kolla in killens cocker spaniel ögon - man bara smälter) är ju både duktiga och vackra att titta på. Bara att hoppas de andra böckerna blir filmatiserade även de.





Bilder lånade från tv4.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar