måndag 13 december 2010

Fryser om fossingarna

Jag är ju en person som nästan jämt fryser och då oftast om fötterna. Kruxet är bara att jag verkligen hatar att ha tofflor eller skor på mig, vilket leder till att jag tar av mig till strumpfötterna eller tom barfota och sedan får jag lida ont när benen värker efter en dags ilande kyla.

Är lite smått förälskad i alla mysiga raggsockor som säljs just nu. Jag hann visserligen bara in på Kapp Ahl en sväng idag på lunchen men bara på den korta stund jag var in och kikade såg jag minst fyra-fem stycken par raggisar som mer än gärna fick flytta hem till mig.

De måste vara tjocka, men inte stickiga samt ha långt skaft...det är mina tre krav på raggisar. Förutom att de ska vara hyfsat snygga också. Måste nog köpa på mig några stycken och om de är tillräckligt snygga kanske de tom få följa med till jobbet. Fast då får jag akta mig för att springa runt i korridoren, för de är livsfarligt halkiga.

Alla raggsockorna på bilderna kommer från Kapp Ahl och förutom den översta (som kostar 99 kr)
kostar de allesamman 129 kr/par

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar