fredag 17 december 2010

Fredagsmys i ensamhet

Första fredagen på mycket länge utan syster yster och Idol, barnen är på sina rum och vill inte umgås med sin gamla mamma och mannen är på jobbet. Alldelens solo sitter jag här på nedervåningen, men ensam känner jag mig inte. Rix FMs webbradio skrålar på datorn, elden sprakar i kaminen, mandeln och russinen flyter snällt i glöggen och jag har pysslat på för fullt sedan jag kom hem från jobbet.

Måste få säga att vi varit riktigt duktiga idag på jobbet, motgång efter motgång kämpar vi vidare i budgetarbetet. Jag var ju iväg på en workshop i morse, men sedan har vi kört budget hela dagen, förutom en timmes avdelningsmöte. Lunchen åt vi på en rätt så nyöppnad restaurang, Restaurang Vietnam Hong Thuy, har ni inte varit där och lunchat ännu - GÖR DET!!! Ligger lite i utkanten av stan, nere på Stallgatan, och är inte inredd i lyxstil, men allt är helt och rent och maten var GUDOMLIGT GOD. De serverar lunchbuffé med olika vitnemesiska maträtter, ris, sallad och dryck. Fanns gott om sittplatser och jag hoppas verkligen folk hittar dit för det blev utan tvekan allas vårat favorithak =)

Efter jobbet var jag och handlade samt hämtade paket, har fått hem de produkter som såldes på ljuspartyt för  två veckor sedan. Dessutom hade ÄNTLIGEN paketet från Jotex som jag och mamma beställde i mitten på november behagat att dyka upp. Så nu har jag haft lilla julafton här hemma med de saker jag har beställt samt en enorm doftexplosion av alla de olika doftljus som folk beställt. Blev grymt nöjd med ljusstaken jag beställde från Partylite, var ju kärlek vid första ögonkastet när jag såg den i oktober och nu står den här. Tanken var att den skulle stå i uterummet men eftersom vi har stängt av värmen där ute (snåljåp - ja visst!) hamnade den i köket så jag kan elda på den varje dag och titta på den varje gång jag går förbi.

Den nya ljusstaken Symmetri från Partylite pryder sin plats på bänken i köket.
Bakom denna brinner ljus som barnen stöpt själva i ljusstakar från Hemtex.
Köpte två förpackningar julgranskulor i silver på -Jysk och de som inte fick plats i
ljusstaken satt vi fina tygband på och de hänger nu i granen.
Skumtomtarna har en självklar plats så här i jultider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar