lördag 4 december 2010

Det hände något mystiskt med bloggen

I morse när jag skulle logga in i min blogg var den helt spårlöst borta, hur jag än googlade och sökte fick jag samma meddelande att bloggen var borttagen pga onormal aktivitet under det senaste dygnet. Vad är det som har hänt? Har någon annan varit inne i min blogg? Eller försökt ta sig in flera gånger utan att ha lyckats?
Mystiskt...

Men nu är den up and running igen iaf =)

Nu sitter jag i uterummet och myser igen, elden sprakar bredvid mig, granen tindrar med sina 180 små lampor i ljusnätet och snön hänger ner som en spets på en virkad gardin från taket och det är så vackert vitt utanför.

Har precis tittat på "Så mycket bättre" och ännu en gång facinerats av deltagarnas tolkning av varandras låtar. Roligt också att få en liten inblick i deras liv och det dom varit med om och att de vågar prata om svåra saker de varit med om och dumma saker de gjort i sitt liv. En riktigt bra programidé som jag hoppas lever kvar i många år till. Och efter årets succe lär det inte bli svårt att få artister att ställa upp, de står redan i kö.

Efter att ha varit upptagen två onsdagar på raken ligger vi två avsnitt efter på Maria Wern, så snart ska jag och mannen krypa ner i en varsin soffända på ovanvåningen och avnjuta dessa från vår inspelningsbara hårddisk.

Avslutar detta inlägg med en av de vackraste låtarna jag vet och som hör denna säsong till. Tyvärr har min julskiva med Peter Jöback nötts ut och knappt går att spela längre, mestadels pga av att jag kört denna låt på repeat många, många gånger genom åren.


Peter Jöback - Snön föll

Och när jag ändå är i farten slänger jag in en nästan lika vacker låt till. I denna vackra duett "Gå inte förbi" tar Peter hjälp av Sissel Kyrkjebø. Deras röster passar så ruskigt bra ihop och man får rysningar när man hör dem.




Peter Jöback och Sissel Kyrkjebø - Gå inte förbi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar