tisdag 14 december 2010

Brrr vad det var kallt

Tyckte det kändes riktigt behagligt i morse när jag gick ut, men sedan har det blivit kallare under dagen och just nu står termometern på -19 grader *brr*

Kaminen jobbar för högtryck för att värma oss fryslortar och för att få ännu mera värme är jag nu inne på min andra Chai latte ♥

Dagen har mestadels spenderats till att sucka och svära över alla mina elektronikprylar på jobbet, datorn är bråkig, mobilen suger och den nya skrivare vill inte skriva ut dokument från jobbets stordator (men allt annat skriver den ut så man kanske ska vara tacksam för det lilla).

Datorn har jag inte orkat felanmäla ännu, inte mobilen heller. Däremot kom kollegan på en tillfällig lösning gällande att mobilen inte vill ladda batteriet, vi bytte helt enkelt batterier mellan våra mobiler så fick jag hans fulladdade. Skrivaren däremot är felanmäld, men vad är oddsen för att det är fixat tills i mon när vi verkligen behöver kunna skriva ut fellistorna??

Vår IT helpdesk tillhör inte direkt mina favoriter, är som att stånga sitt huvud blodig mot en vägg när man ringer till dem. De svarar på varje fråga med en motfråga som är dummare än min ursprungliga fråga. Men i morgon kanske jag har samlat tillräckligt med krafter för att orka med en dum-dummare konversation.




En rykande varm Chai latte sippar jag på just nu, och den är såååå god...
Bilden är som alla säkert märker inte knäppt idag för det är ju grönt gräs ute på bilden och det vill jag lova att det inte är här hemma på gården just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar