tisdag 9 november 2010

Vinterväder och adventslängtan

Vinden och snöflingorna viner runt husknuten, men nere sprakar en härlig brasa i kaminen. Själv njuter jag för fullt, för även om jag har svårt med kyla så ÄLSKAR jag snö. Däremot tål jag inte regniga, blåsiga, kalla vintrar. Vintern ska ju liksom vara vit och vacker. Så frågar ni mig får det gärna bli en repris på förra vintern (men jag antar att jag är rätt så ensam om att tycka så).

Nu har vi sjungit och hurrat för mormor, hon har blivit uppvaktad dagen lång och kommer antagligen att bli uppvaktad hela kvällen också ♥

Tog en sväng förbi Rusta på vägen hem och lillen vägrade gå därifrån utan en turkos adventsljusstake. Inte mitt val av färg kanske, men han ska ju ha den på sitt rum och dessutom betalade han den själv. Ivrig som bara den sprang han raka vägen upp och ställde den i fönstret så nu skiner det juligt och fint här inne. Är i valet och kvalet om jag ska packa unden den eller vara en snäll mamma och låta han behålla den, är ju trots allt tre veckor kvar innan den eg ska ställas på plats.

Men eftersom jag är en mycket snäll mamma och dessutom lider av ett stort sug efter just advent så lutar det åt att den blir kvar.

Lillens senaste inköp, en turkos(?!) adventssljusstake som packades upp
omedelbums vi kom hem från affären.
Med tanke på snöstormen utanför passade det ypperligt med ljusstaken i fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar