onsdag 24 november 2010

Vinden viner runt knuten

Det fortsätter att ramla ner snö från himlen, men inte sakta och vackert utan vinden blåser det åt alla håll och kanter. Jag gillar ju snö och vinter så jag tänker inte gnälla ännu. Ska till mycket mera snö innan jag blir less, om ens då.

Förmiddagen spenderade jag på huvudkontoret sittandes på min rumpa och lyssnade...oj vad det är svårt att bara sitta still och lyssna...vill ju hellre jobba med något aktivt. Men jag höll mig vaken och alert och tiden går ju som bekant i hundranittio så det stod inte på förren det var lunch och vi var utsläppt i det fria igen.

Efter lunch fick jag äntligen jobba lite också med de två arbetsuppgifter som tar majoriteten av min tid för tillfället...budget och valutakontrakt. Var ut på en av fabrikerna och pratade budget och den mannen där imponerar mer och mer på mig för varje gång vi träffas. Att alltid ha ett glatt humör och positiv syn på allt trots att det bara är motgång efter motgång. Men det är ju som han säger, finns ingen anledning att se bakåt och älta det som varit (men givetvis ta lärdom av det), bara att lyfta blicken mot horisonten och se framför sig hur allt blir bra i slutändan. Och jag tvivlar inte en sekund över att han inte kommer att lyckas!

Väl hemma har jag påbörjat bakandet inför helgens försäljning på skyltsöndagen. Blev en omgång Ryttarkakor och imorgon får jag slänga ihop lite sockerkakor. Mannen skruvade ihop den nya byrån och nu står han och kollar på fotboll och stryker sofföverdrag (han är duktig min lilla snutt).

Blev bra med den nya byrån i hallen, så nu ska vi köpa skohylla och när den nya elcentralen är på plats även en ny hatthylla. Sedan är det mörka, trista borta i vår trånga lilla hall, blir så mycket större när det är vita möbler som står där =)

Maui byrå med tre lådor fick följa med oss hem från Jysk idag, äntligen ska allt det svarta smidet i hallen bytas mot vitt trä =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar