onsdag 17 november 2010

Välkommen onsdag

Onsdagar är en ganska bra dag, efter lunch så har man bara halva arbetsveckan kvar =)

Jag ska alltså börja denna onsdag med ett telefonmöte med ett av våra säljbolag, jag hoppas de ska kunna dela med sig i deras sätt att hantera förskottsfakturering. Vi har nämligen krav på oss uppifrån i koncernen att vi ska ha en viss mängd förskott och för vår del fungerar det bra på de produktområden där vi har någre men väldigt stora kunder men inte på de övriga områderna. Anledningen till att vi har problem är att vi måste hantera förskotten i en excelfil och det blir ju lite rörigt om man har flera hundra förskott att ta hand om. Nästa vecka har vi ytterligare ett möte, denna gång med IT bolaget för att se om de på något smidigt sätt kan underlätta vår vardag.

Nu har jag lämnat tröttheten och ilskan från gårdagen bakom mig, ska försöka angripa denna dag på ett mycket positivt sätt. Får se hur många barn jag får ur sängen nu på morgonkvisten bara, de brukar vara uppe och studssa vid det här laget men tonåringen har fortfarande ont i käken och de två små tog sprutor igår och åtminstone lillen har jätteont och är stel i sin arm och axel.

I helgen får vi sällskap av denna lilla goding.
Barnen ropade ett samstämmigt JAAAAAAAA när jag berättade att vi skulle vara hundvakt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar