måndag 15 november 2010

Idag har jag varit en duktig flicka

Jag tog snällt och lydigt upp mina problem med domningar i benen när jag var hos doktorn (ganska starkt jobbat för en människa som alltid säger till doktorn att allting är bra fast det inte är det), och han höll inte alls med den andra doktorn om att det skulle vara inflammation i ländryggen. Ischias trodde han mer på, så jag fick en remiss till Aktiv Rehab för konsultation. Ringde för att boka en tid direkt jag kom tillbaka till jobbet och fick en redan på fredag fm. Blev ju liksom två flugor i en smäll eftersom jag lovat mig själv att ringa och boka en tid hos kiropraktorn, nu slapp jag ju det =)

Sedan tog jag mig trots extremt bristande motivation ner till gymet för ett litet lunchpass. Svårigheten ligger i att ta sig dit, är man väl där går det av bara farten.

Blev hemgång redan vid 15 tiden då äldsta sonen fick tid på Hälsocentralen för att kolla upp sin onda käke. Han har gnällt i snart två veckors tid att han har ont i käken på vänster sida och vi har klämt och känt på tänderna och de verkar ok. Nu var även käken helt ok men han hade en liten sväld lymfkörtel alldelens vid käken, rakt under örsnibben. Örat, halsen och nacken var helt ok, så bara den här lilla lymfkörteln slutar bråka ska han slippa ha ont =)

Har hunnit en sväng till Media Markt också, barnen skulle spendera sina pengar på nåt nytt spel som släppts i dagarna. Jag är benhård när det gäller spel till datorn och x-boxen, vill de ha spelen får de betala dem själva. På så vis ser de att det är dyrt och att man inte kan få alla nya spel som släpps på marknaden.

Slutligen har jag haft ett litet möte med en mus i förrådet, söta små varelser när de bor ute i skogen, men VARFÖR måste de flytta in hos mig????? Mannen bar ut två döda möss i fällan för 1,5 vecka sedan och imon får han alltså bära ut en till döing. Förra vintern hade vi inget musbesök, men året innan höll de på att ta knäcken på mig. Då hade de levt glada dagar i mina kartonger med julsaker och ätit upp skägget på julbocken. Jag lärde mig min läxa, allting som står i förrådet måste packas i tätförslutna hårda plastlådor.

Det började snöa vid lunchtid idag och framåt kvällningen fanns det ett hyfsat tjockt snötäcke. Lillen pös ut fort som sjutton efter läxläsningen för att busa i snön. Så nu pryder en snögubbe vår gård =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar