onsdag 10 november 2010

Härligt vitt utanför fönstret

Onsdag morgon och snart har halva arbetsveckan gått. Eftersom jag var ledig igår känns det nästan litegrann som måndag. Blev väckt av lillen för tjugo minuter sedan, jag sover nästan aldrig sover över. Mobilen är helt död, så den har inte väckt mig som den skulle. Bara att sätta fart så hinner vi i tid iaf =)

Lillen blev verkligen glad åt snön som föll igår (och som fortsatt att falla i natt), han gick ut direkt vi kom från kalaset och bortsett från att han var in och åt så lekte han i snön tills fem i nio på kvällen. Brukar ju normalt sett inte vara ute så sent på en vardag men jag hade inte hjärta till att ropa in honom när han trivdes så bra. Kom in rosig om kinderna, drack en kopp te och somnade sedan samma sekund han lade ner huvudet på kudden (tio över nio).

Ska bli intressant att se om plogbilarna har vaknat till liv och skrapat bort den första riktiga snön för i år. För det är verkligen helt vitt ute, så vackert så!


Härliga chokladmuffins med bitar av vit choklad inuti som jag och lillen bakade i lördags,
fuskade lite och använde oss av en mix  med färdig smet från Maizena.
Ljuvligt goda blev de =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar