söndag 28 november 2010

Första advent

Var så skönt att komma hem till en värmande brasa och ett tindrande första adventsljus efter att ha varit på resande fot i dagarna två. En imponerande mängd snö har det kommit sedan vi for i fredags vid lunch, har väl typ snöat konstant medan vi var borta och nu ligger det mellan 80-90 cm snö i hela staden.

Ingen blir ju gladare än jag när det är vitt och fint ute, för är det vinter så är det!

Blev ännu mera julshopping idag, först hittade vi en massa bra julklappar på Heron City och i Solna köpte vi på oss lite fler underställ till barnen samt ett par nya vantar till mig som lyckades slarva bort mina favvisar i torsdags. En lunch tillsammans med lillskruttan och hennes sambo hann vi också med

Har försökt packa upp de flesta saker vi köpt och nu när barnen lagt sig ska jag försöka hinna med att slå in det flesta julklapparna så de inte kan tjuvkika på vad de ska få. Vi har även tvättat fönstren i vardagsrummet och ställt fram de nyinköpta julstjärnorna samt en julgrupp med vita hyacinter och mossa som jag köpte i Solna Centrum. Köpte på mig en vacker bukett med olika vita blommor samt en bukett till min mamma, de har hur billiga och vackra blommor som helst i Solna så vi brukar göra ett stopp där varje gång vi passerar.

Nu ska jag kasta mig över julklapparna så jag hinner få lite sömn i natt också =)


Just nu brinner det första adventsljuset för fullt nere i köksfönstret.

1 kommentar: