tisdag 30 november 2010

En snöskottares dagbok

Förra året gjorde jag ett inlägg gällande en snöskottares dagbok som Gert Fylking brukar läsa på radion, den är ju så ruskigt bra och med tanke på snömängden här i staden även väldigt aktuell. Så vill ni ha er ett gott skratt ska ni läsa HÄR.

I dag tror jag faktiskt inte det har snöat, men istället var det -18,5 grader när jag åkte hem från jobbet *brrr*

Mitt återbesök till sjukgymnasten gick helt ok, fick tom behålla kläderna på vilket uppskattades vill jag lova. Jag fick göra de övningar han lärde mig förra gången samtidigt som han klämde och kände på min ryggrad, sedan körde vi några nya övningar och han valde ut två av dem jag ska jobba med fem dagar i veckan. Var helt svettig innan vi var klara med alla bollövningar (å jag som precis var nyduschad och kom från gymet - blev ett dubbelpass för mig idag). Slutligen kollade han de kotor han knäckte till förra gången och två av dem låg fortfarande rätt medan den tredje fick sig en knuff tillbaka i rätt läge igen. Så nu är det hårdträning inför nästa besök om två veckor.

Pilatesbollen är välanvänd här hemma både till att träna på samt att använda som pall framför tvn, är väl nyhetens behag som gäller antar jag. Fast det vore ju bra om fler än jag använder den framöver.

I morgon blir det massor av glögg och pepparkakor =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar