onsdag 10 november 2010

Ännu mera jobb

Idag har vi haft ett första informationsmöte om en projektgrupp jag ska medverka i, kommer att bli rätt så många workshops och kanske rätt så mycket jobb mellan dessa periodvis. Men resultatet ska förhoppningsvis leda oss många steg framåt mot ett bättre och mer likartat sätt att arbeta på. Blir ju gärna så i stora koncerner att man trots att man på sätt och vis är samma bolag så gör man saker på helt olika sätt. Eftersom resultatet av våra gärningar konsolideras i moderbolaget vore det ju bra om alla har arbetat på ett korrekt sätt.

Lunchade med min käre H idag, är så skönt att få prata av sig. Nu ska han ut och fara och flänga igen så det lär dröja in i mitten på december innan han är åter i stan. Gäller att passa på och träffas när han är på plats.
Är så skönt att få ladda batterierna med honom en stund då och då. Tänk av vi båda satt på samma bolag för lite mer än ett år sedan och funderade hur länge till vi skulle orka med den arbetsbelastning vi dag ut och dag in upplevde. Nu har vi både nya jobb som vi trivs jättebra med och en av oss är en riktig Globetrotter som far som en skottspole runt vårt jordklot (hmmm med tanke på att mina längsta arbetsrelaterade resor ligger i en radie av 5 km från jobbet så lär det inte vara jag som är Globetrottern av oss två).

Dags att sova nu kanske så det inte blir en försovning imorgon också. Fast nu är batterierna i mobilen fulladdade så det ska ju inte behöva inträffa igen.

Höll på att sluta olyckligt för min ena favoritkruka nyss när jag lyckades svepa ner den i golvet.
Slutade som tur var med en liten spricka i glasyren =)
Annars har familjen krasch och bang gått hårt åt inventarierna i vanlig ordning de senaste två veckorna. Några glas och krukor fattigare har vi blivit *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar