lördag 6 november 2010

Alla helgons dag

Finns få saker som är så vackert som att gå till kyrkogården och tända gravljus som på Alla Helgons Dag och Julafton. Flera tusen ljus som glimtar och glimmar i den mörka kvällen.

 Var till svärfars grav på Södra kyrkogården och tände tre ljus (ett till min svärfar, ett till hans mamma i graven bredvid och ett till min morfar) samt lade dit ett vackert mosshjärta.

Hade gärna velat åka till Ovansjö Kyrka och tända ett ljus för min morfar, men tiden räckte inte till. Därför fick hans ljus brinna på Södra kyrkogården istället. Tänk att det snart gått 2 år sedan han lämnade oss, ännu mer ofattbart är det att det gått 17,5 år sedan min svärfar gick bort. Jobbigast är att barnen aldrig fick träffa sin farfar och lära känna honom, allt de har är en grav på en kyrkogård.

Jag fick iaf ha min underbara morfar i mitt liv i 34 år.


Från höga skyn hördes fågelsången
Över vattnets stilla spegel såg jag solnedgången
Farväl vackra värld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar