söndag 21 november 2010

Adventspyntandet som kom av sig

Hela helgen har gått till att adventspynta med allt vad det innebär med tvättning av fönster, damma, stryka gardiner, tvätta gardiner etc.

Hände en liten spillolycka i soffan i fredagskväll till råga på allt, så det blev lite extra mycket att tvätta. Lika bra det kanske för nu blir ju den vita soffan, schäslongen, fotöljen och puffen nytvättad och fin lagomt till advent.

Mitt i värsta stressen idag vurpade jag i trappen och är så där lagomt blåslagen på knä, höft och hand. Väldigt dåligt tajmat när jag äntligen sökt hjälp för min stela rygg/höft och istället för att bli bättre slår jag mig gul och blå och bli stelare än någonsin.

Så nu är det fortfarande två rum kvar att adventspynta i, men jag tappade liksom gaisten. Får försöka hinna med det i veckan ist, men frågan är bara när för jag har mycket på jobbet, massor som ska bakas till skyltsöndagen, ett utvecklingssamtal och dessutom åker vi till Stockholm fredag till söndag.

Får vila en stund så kanske jag återfår gnistan igen...


Köket advent 2010

Mellansonens rum advent 2010.
Grodorna från Bali shakar loss bredvid adventsljusstaken =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar