måndag 18 oktober 2010

Vedkorgar

Efter alla dessa långa dagar på jobbet sedan jag kom tillbaka från semestern unnade jag mig att börja sent samt gå tidigt idag =)

Väderleken svänger kraftigt just nu, helgen var så otroligt vacker och imorse var det riktigt varmt i luften. Men på lunchen och nu när jag åkte hem från jobbet hade nordanvinden fått sitt fäste i staden. Fy bubblan så vi frös! Och till råga på allt glömde jag att byta skor innan jag åkte från jobbet så nu är skinnstövlarna kvar där och jag gick barfota i pumps hem *brrrr*

Hoppas verkligen vår dörr till kaminen kommer snart så vi får elda igen, för nu fryser vi om fossingarna på det kalla golvet.

Vi har just nu ett tidningsställ i svart läder som vedkorg och den rymmer inte en full dagsranson av ved.
Därför behöver vi en ny rymligare vedkorg, gäller bara att hitta någon som duger.
Har sökt med ljus och lykta på nätet och hittat ett fåtal som faller mig i smaken.

Vedkorgarna i kollaget är i tur och ordning från det vänstra övre hörnet till det högra nedre:
1. Vedkorg, art nr. 391003 (verkar dock inte finnas längre i deras sortiment) från Jula, 250 kr.
2. Vedkorg ÖV40 från Adas, 300 kr.
3.Giving and Living Gummikorg XL från Bagaren och Kocken, 595 kr.
4. Ved-/tidningskorg från Lobo Design, ?? kr
Eller så får det helt enkelt bli så att vi bygger en egen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar